
Projekt „Konkurencyjni informatycy”
współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020
Oś priorytetowa: XI Wzmocnienie potencjału edukacyjnego
Działanie: 11.2 Dostosowanie oferty kształcenia zawodowego do potrzeb lokalnego rynku pracy
Poddziałanie: 11.2.3. Wsparcie szkolnictwa zawodowego
Okres realizacji: 01.10.2020 – 30.09.2022
Budżet projektu: 2 067 883,40 PLN
Dofinansowanie z EFS: 1 964 489,23 PLN
Celem głównym projektu jest podniesienie zdolności do zatrudnienia 100 uczniów kierunku technik
informatyk z Zespołu Szkół Elektronicznych i Informatycznych w Sosnowcu poprzez zapewnienie uczniom wysokiej jakości szkoleń informatycznych, organizację programu doradztwa edukacyjno-zawodowego, zajęć z przedsiębiorczości, organizację staży zawodowych dla 52 najlepszych uczestników/czek projektu, doposażenie bazy dydaktycznej pracowni zawodowych komputerowych dla kierunku TI oraz podniesienie kwalifikacji nauczyciela przedmiotów zawodowych.
Projekt dostosowany jest do potrzeb osób niepełnosprawnych.
W ramach projektu przewiduje się:
1. Realizacja szkoleń zawodowych dla uczniów/c:
- Nowoczesne metody montażu, konserwacji i napraw pakietów oraz komponentów elektronicznych występujących we współczesnych urządzeniach techniki komputerowej (IPC)
- Ochrona przed elektrycznością statyczną, a stanowiska monterskie do naprawy zestawu komputerowego (ESD)
- Podstawy programowania w języku C++
- Akademia JAVA
2. Realizacja doradztwa edukacyjno-zawodowego.
3. Realizacja zajęć z przedsiębiorczości.
4. Organizacja płatnych staży zawodowych dla najlepszych 52 uczestników projektu (26 uczniów w VII-VIII 2021 i 26 uczniów w VII-VIII 2022).
5. Doskonalenie umiejętności i kompetencji zawodowych nauczycieli poprzez skierowanie nauczyciela na studia podyplomowe z zakresu Bezpieczeństwa i ochrony z cyberprzestrzeni na Uniwersytecie ekonomicznym w Katowicach.
6. Doposażenie bazy dydaktycznej pracowni zawodowych komputerowych dla kierunku TI.